28 Mart 2014 Cuma

Sağlıklı bir çiğ vegan tatlı





Badem sütünün yapılışını anlattığım bir önceki yazımda artan posalarla yaptığım bir tatlıdan bahsetmiştim.Kurutup dondurucuda sakladığınız posalarla yapabileceğiniz gibi,aynı gün yapmış olduğunuz badem sütünün posası henüz kurumadan da yapabilirsiniz.Her iki şekilde de yaptım,ikinci seçenekle yapılan daha ıslak olduğundan çok daha güzel oluyor.Eğer dondurucudaki posanızı kullanacaksanız onu da biraz badem sütü veya suyla ıslatmanız gerekiyor ama yine de tazesiyle yapılanın yerini tutmuyor.

Bir tatlı hem yumurtasız,hem sütsüz,hem (ilave) yağsız,hem unsuz,hem de şekersiz olabilir mi?Aynı zamanda kalsiyum,potasyum ve magnezyum deposu?Evet olabilir.Aynı zamanda çiğ vegan (raw vegan) bir tatlı bu.

Malzemeler:

160 gr badem posası (1 su bardağı)
140 gr çiğ kaju (1 su bardağı)
480 gr Kudüs hurması (2 su bardağı)
30 gr kakao (5 yemek kaşığı)*
70 gr hurma şurubu (4 yemek kaşığı)**

Kajuları robotta un haline gelene kadar çekiyoruz.Ayrı bir kaba alıp robotumuza yıkanıp,çekirdeği çıkartılmış hurmalarımızı koyuyoruz.Benim robotum küçük olduğundan hurmaları 2 seferde çekiyorum.Robotunuz büyükse bütün malzemeyi bir seferde ekleyip,yoğurmaya gerek kalmadan da yapabilirsiniz.(Çok uzun çekmemekte fayda var,yağ kıvamına gelmeyecek.)Onları da kajuların olduğu kaba alıp diğer malzemeleri de ekleyerek yoğuruyoruz.Sonra küçük bir borcamın dibine elimizle bastırarak yayıyoruz.İlk yaptıklarımı bu şekilde yaptım yalnız son birkaç seferdir küçük toplar yapıyorum.Yemesi çocuklar için böyle daha kolay oldu.
Sonra en az bir saat derin dondurucuda bekletiyoruz.
Yemek için çıkarıp istediğimiz kadarını aldıktan sonra da hep derin dondurucuda saklıyoruz.Zaten dondurucuda olmasına rağmen hurmalar sayesinde hep yumuşak kalıyor.

*Kakao yerine keçiboynuzu tozu da kullanabilirsiniz.Veya ikisini karıştırıp, miktarını da kendinize göre ayarlayabilirsiniz.Daha çikolatamsı bir tat verdiğinden ben kakao kullanıyorum.Evet çok da içime sinmiyor kabul ama ilk yurt dışı seyahatinde bolca çiğ kakao toplayıp gelene kadar bu şekilde idare edeceğim artık.

**Hurma şurubu yerine yine miktarını kendinize göre ayarlayarak akçaağaç şurubu veya bal da kullanabilirsiniz.Yalnız bal kullanırsanız tatlı vegan sıfatını yitirir.

Tarifin orjinali burada.


5 yorum:

  1. Elinize sağlık. Uyarmak istediğim bir konu var: kudüs hurması. İsrailliler tarafından genetiği değiştirilerek üretilmiş ve israilde tüketilmesi yasakmış. Onalr da yurt dışına, mesela Türkiye'ye ihraç ediyorlarmış. Biraz korkutucu değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir söylenti duydum evet.Yalnız %100 ikna oluncaya kadar 'rahatlık' kredimden kullanmayı tercih ediyorum. :)
      Bildiğiniz güvenilir bir kaynak varsa ve paylaşırsanız sevinirim tabii ki.

      Sil
  2. Ben de benzer bir tatlı yapıyordum. Ama içine kakao koymak aklıma gelmemişti. Süper bir fikir

    YanıtlaSil
  3. Selam yazilarinizin hemen hepsini takdirle okudum.. sizin kadar yapamasam da ben de dogal dogum zorlu ama azimli emzirme vs ile baslayip simdi de evde mümkün oldgunca dogal seyler hazirlamaya calsiyorum ama istedgm kadar zaman bulamiyorum. Pratik bir kac tavsiyenizi puf noktalarınizi da paylasir misinz? Hatta bir gununuz nasil geçiyor paylasirmisiniz? Kizim 9 aylik tekrar ise donmeyi yada esnek de olsa birseyler yapmayi dusunuyorum ama sakince duzenli birseyler calismaya hic zamanim olmuyor.. Bir yandan da hazir ise ara vermisken (esimin isi sebebiyle de 2yil daha Italyada olacagz) bu arada 2.yi dusunmek hem mantikli geliyor hem korkuyorum.. Simdi bile ev islerini yetistirmekte zorlaniyorum.. bir yandan da iyice dogal deterjanimi yapsam, copten composting gubre yapsam istiyorum ama zaman bulamıyorum.. simdilik yıkanabilir bez ile copumuzu azaltiyoruz.. ama ek gida işleri cok zaman alıyor 6aylikken bebek onderliginde ek gida (baby led weaning) denemek icin parca meyve ve sebze tattirdik pek yemedi zorlamadim 8 aylikken tatilde annemlerin yaninda pure kahvalti vs basladik hala meyve tane ile ama sebzeyi mecbur püre birseylere karıştırarak.. pure icin de tek tek haşla her sefer blendari yika vs oyaliyor sonra kucum bir kaseyi bitirmesi 45dk- 1saat suruyor acaba zorluyor muyum ama oynaya oynaya yiyor sonunda.. bi kac kez seyahat vs cok ugrasamayinca kakasi yumusak bebek kakasina geri döndü ben ilgilenemedm diye sindrm sistemi bi ileri bi geri olmasi iyi degil diye dusundum.. bir de emekliyor siraliyor ben is yaparken yere bırakıyorum ama sürekli bak, elektrik prizine sivri koselere cekmecelere dolaplara dikkat et, elinden tut kaldir daha guvenli yere koy derken yaptigim is iki kat surede ancak bitiyor.. sadece 2yarim gun ev temizligi icin yardimci alıyorum esimin işten pek zamani olmuyor acaba ev mutfak islerine daha cok yardim edecek birini alsam ama burada saatlik ve oldukça pahali eşim de dogal diye cok da fazla ugrasmayi biraz luzumsuz görüyor.. oyle olunca hem daha cok dogal sey yapip hem kendime işe biraz zaman ayirmakta gunumuz duzenlemekte zorlaniyorum.. biraz uzun daginik ve beceriksiz ev kadini yakinmasi oldu ama dogal yaklasimlarin gerektirdigi ekstra zamani siz başka islerinizle dengelemek icin pratik önerilerinizi paylasirsaniz sevinirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Handan Hanım,
      En pratik önerim bir yardımcı bulmanız aslında ama sizi de anlıyorum,dediğiniz gibi yurt dışında bu iş çok masraflı.
      Bizde ev işlerine yardıma gelen biri var.(Daha doğrusu vardı,yolları ayırdık,şu günlerde yeni birisini arıyorum.)Ama yardımcısız kaldığım bu kısa sürede bile çok zorlanıyorum.Yardım(cı)sız çocuk büyütmek hakikaten zor iş.Doğal ve normal değil bir kere. :) Ve dediğiniz gibi hem çocuğa hem ev işlerine hem de insanın kendisine zaman ayırması neredeyse imkansız.Çok iyi anlıyor ve hak veriyorum size.
      Yemek konusuna bir çözüm getirmek belki sizin işinizi bir nebze de olsun kolaylaştırabilir.Hala emziriyorsanız anne sütüne ağırlık vermek,yemek zamanları da ona ayrı bir şey pişirmeyip siz ne yiyorsanız onlardan yemesini teşvik etmek yani.Kendiniz de ev yemeği ağırlıklı besleniyorsanız bunda hiçbir sorun ya da zorluk olmamalı.Ne bileyim çorba,pilav,makarna,et ve sebze yemekleri,balık,baklagiller..Bunlar her evde pişen şeyler,9 aylık bir bebek de gayet rahat tüketebilir.
      Doğal için uğraşmaktan kastınızı tam anlayamadım.Benim bir şeyle uğraştığım yok mesela :) Sebze-meyve ağırlıklı beslenmek,hazır gıda almamak,evde kimyasal kullanmamak çok uğraş gerektiren şeyler değil aslında,kastettiğiniz bunlarsa.
      Öyle pratik önerim pek yok açıkçası,yardım eden biri olunca işler ister istemez pratikleşiyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...