8 Haziran 2011 Çarşamba

Bir Budist hikaye

Dün akşam şu blogda okudum bu hikayeyi.Ve etkisindeyim dünden beri.Üstüne düşünüp duruyorum.Halet-i ruhiyemin son zamanlarda arayıp da bulamadığı buydu galiba,bu hikaye.Peki tesadüf mü tam zamanında karşıma çıkması?Bence değil...

''İki Budist rahip yürüyorlarmış.Bir nehrin yanından geçerken,karşı kıyıda yardım isteyen bir kadın görmüşler.Budist rahiplerin kadınlarla konuşmaları,onlara dokunmaları yasak.Rahiplerden biri nehri geçmiş,kadını kucaklamış,kıyıya taşımış.Kadın teşekkür etmiş,iki rahip yollarına devam etmişler.Birkaç adım ilerledikten sonra,diğer rahip dayanamayıp sormuş:''Sen ne yaptın?Bizim kadınlara dokunmamız yasak,sen aldın kadını diğer kıyıya taşıdın.'' Rahip cevap vermiş:''Ben aldım,taşıdım,orada bıraktım ama sen hala taşıyorsun!''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...