23 Ocak 2011 Pazar

Havada 'statü' kokusu var!


Son yıllarda yeni doğan sünneti pek bir moda(!) biliyorsunuz.


Özellikle kalbur üstü diye tabir edilen kesimden büyük bir talep görüyor.Özel hastanelerin doğum paketinde sunuluyor ebeveynlere.'Her şey dahil' bir nevi!


Sanki yeni doğan sünneti yaptıranlar modern ve şehirli...

Çocuk büyüdükten sonra (yanına bazen bir düğün de koyarak) yaptıranlar geleneksel ve köylü...

Benim sünnet yaptırma gibi bir mecburiyetim olsaydı 'köylü' olmayı tercih ederdim açıkçası.


Belki siz gerçekten çocuğunuzun iyiliğini düşündüğünüz,hatırlamayacağını(!) varsaydığınız için yaptırdınız.Olabilir.


Fakat,özelden ziyade genele baktığımızda böyle bir hava seziyorum ben.

Bir tek ben miyim peki havadaki bu 'statü' kokusunu alan?

İki farklı kesim arasındaki farkın altı sünnet vesilesiyle bir kere daha kalın çizgilerle çizilmiyor mu?

Bana mı öyle geliyor yoksa?





Geçenlerde 'Emziren Anneler' grubunda da tartışıldı sünnet konusu.Hatta bir anne, bir yakınının oğlunun yedi yaşında sünnet edildiğini ve çocuğun eve gelince 'Ben ne yaptım da bana bunu yaptınız?' dediğini yazdı.

Evet,böyle bir cümleye cevap vermek,böyle bir cümleyle baş etmek zor hakikaten.

Bebek sünnetinde ise tek fark bebeğin konuşamıyor oluşu,öyle değil mi?

Konuşamamasından,dilinin olmamasından faydalanmak değil de nedir bu?
Ben daha acımasızca buluyorum olaya böyle yaklaşmayı.

İnsanın belki de ömrü boyunca en savunmasız olduğu dönem bebeklik.

Ve bilinç altının en açık olduğu.

Fiziksel olarak ise üst deri penis başına yapışık durumda,ayrılmaya hazır değil.Gerek ruhsal gerek fiziksel açıdan birini ya da bir şeyi 'zorlama' hayatın hangi anında doğru ki bu anında olsun?


Yeni doğan bir bebeğin sadece annesinin şefkatine,kokusuna,memesine ihtiyacı vardır.


Sevgiye ihtiyacı vardır.


Neşterlerle üstüne saldırılarak derisinin yüzülmesine değil...(Olayı böyle süsleyip püslemeden olanca çıplaklığıyla yazınca ne kadar acı geliyor kulağa,değil mi?)


Ne uğruna olursa olsun,lütfen bırakalım bebeklerin canını yakmayı...


Doğaya bakmayı beceremiyorsak bile,


Becerelim kalbimize bakmayı...

2 yorum:

  1. farklı düşündüğünüz ve bu nedenle düşündüklerinizi söylemekten çekinmediğiniz için, en başında da çocuklarınıza karşı saygılı olduğunuz için çok güzel bir insansınız. sanırım bundan 5-6 sene sonra yaşamak isteyeceğim hayatı şu anda siz yaşıyorsunuz desem yanlış anlamazsınız beni:)
    farkındalığımı arttırdığınız ve bana farklı bakış açıları kazandırdığınız için teşekkürler. belki henüz anne değilim ama, tavsiyelerinize şimdiden kulak vermeye başladım. burada kendinizi, hayat görüşünüzü ispatlama gayretinde olmadığınızın da farkındayım. başka bir dünya olabileceğini paylaşımlarınızla çok güzel gösterebiliyorsunuz. keşke tanışma, sohbet etme imkanımız olabilseydi. belki leride o da olur ama şimdilik paylaşımlarınızla yetiniyorum. öğreneceğim çok şey var :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar mutlu oldum yorumunuzu okuyunca.Mahçup da oldum ama çok aynı zamanda.
      Evet hiçbir şey ispatlama ya da bu doğrudur deme gayretinde değilim.Başka bir ... (bu noktaları hangi kelimeyle doldurursanız doldurun) hep mümkün.
      Yüz yüze tanışıp konuşma imkanımız da olur umarım bir gün :)

      Sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...