12 Ocak 2011 Çarşamba

Tartışmaya(!) gel!




Anlamsız bir tartışma var son günlerde biliyorsunuz gündemde. Yani en azından Ayşe Arman köşesinde öyle yazmış.’Planlı sezaryen mi doğal doğum mu tartışmasına hoş geldiniz’ diye bir başlık(ımsı) atmış.


Nasıl bir tartışmaysa bu, neyle ne karşılaştırılıyor anlayamadım ben?


Vay efendim işi bu olduğu için mi doğal doğumu savunuyormuş ( İnsanın doğalı savunması için bunun işi mi olması gerekir???), vay efendim kadın doğumcuların eşleri niye planlı sezaryen oluyormuş?Bunlar ne kadar basit ne kadar sığ bir mantığın, bir de üstüne üstlük şahane soru sorduğunu zanneden bir zihnin soruları?Genel olarak Ayşe Arman’ın bu röportajdaki üslubunu hiç beğenmedim,çok sevimsiz ve taraflı geldi bana. Aklı sıra karşıdakini köşeye sıkıştırmaya çalışıyor.


Şunu herkesin bilmesi gerekir ki;doğanın dilinden,doğanın ağzından,doğayı temel alarak konuşan bir insanı asla köşeye sıkıştıramazsınız.O yüzden bu konuda eğitiminiz ne olursa olsun tartışmaya girmemenizde fayda vardır.


Kadın doğumcuların eşlerinin niye sezaryen olduğu nasıl bir sorudur Allah aşkına?


İsterse dünyanın bütün doktorları sezaryeni önersin, övsün, göklere çıkarsın; isterse hepsinin eşleri sezaryenle doğum yapmış olsun; bu neyi değiştirir?


Veya (yine dayanamadım, sıkıştıracağım araya) dünyanın bütün doktorları sağlıklı bir çocukta sünnetin faydalarından bahsetsin.


Kafası çalışıp, doğaya bakmayı bilen insan için kaç yazar?


Doktorlarla doğayı karşılaştırmak da neyin nesidir?


Doğa, bütün doktorların üstündedir.


Doğa, bütün tıbbi makalelerin de üstündedir.


Doğa, tıbbın üstündedir.



Önce bunu efendi gibi kabul edeceksin, sonra tıbbın sadece gereken yerde, sadece gerektiği kadar kullanıldığında gerçekten ‘tıp bilimi’ olduğunu, insanlığa gerçek faydasının ancak o zaman olduğunu anlayacaksın.


Sonra tartışmaya gireceksin.

Kaldı ki ondan sonra da zaten girmeyeceksin.



Bana kalırsa doğayı korumak sadece çevreyi korumak, yeşili korumak değildir.


Tıbbi gerekçesiz planlı sezaryene ve sünnete evet dememek de doğayı korumaktır.


İnsan doğasını…

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...